Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » śr cze 16, 2010 23:11

Witam.
Oczywiście że mogę zrobić taką imitację katów.
Pytanie tylko jaka długość i średnica "kata i rury wchodzącej i wychodzącej.
Matrycę juz dziś zrobiłem pod końcowy tłumik i czekam tylko na fotki i mogę robić tłumiki do M5 E34
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » czw cze 17, 2010 06:57

Koki pisze:Venom masz może więcej zdjęć spodu e34 M5, wydech seryjny i jakiś inny ?
Mario potrzebuje kilku zdjęć do wykonania wydechu, ja miałem zrobić zdjęcia swojego auta ale nie mam czasu wziąć je na podnośnik.
Zdjec raczej nie mam i tez narazie na podnosnik sie nie wybieram. Jedyne co mam to kilka fotek wydechu juz zdjetego z auta, ale to chyba bedzie malo przydatne.
A czy Mario nie dostal od kogos z Was jakiegos tlumika na wzor ?
Mario pisze:Witam.
Oczywiście że mogę zrobić taką imitację katów.
Pytanie tylko jaka długość i średnica "kata i rury wchodzącej i wychodzącej.
Matrycę juz dziś zrobiłem pod końcowy tłumik i czekam tylko na fotki i mogę robić tłumiki do M5 E34
Imitacja raczej odpada. Trzeba by dobrac takie katy aby spasowaly srednica i na dlugosc - wybor jest dosyc duzy. Jakiej srednicy sa rury w wydechu M5 E34?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » czw cze 17, 2010 23:56

Oczywiście że mogę wykonać taki wydech tylko trzeba by postawić auto na robotę a że to skomplikowany wydech to troszkę by z tym zeszło ale idzie zrobić.
Jeżeli ktoś by myślał nad dodatkową redukcją wagi to można wydech zrobić pojedynczy 3" a końcowy tłumik klasyczny 2 rurowy
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Dino444 » pt cze 18, 2010 00:12

Mario pisze:Jeżeli ktoś by myślał nad dodatkową redukcją wagi to można wydech zrobić pojedynczy 3" a końcowy tłumik klasyczny 2 rurowy
Tylko czy wiadomo jakby sie cos takiego odbilo na mocy?? Robiles juz cos takiego w e34 M??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » pt cze 18, 2010 22:44

Nie nie robiłem ale skoro Supersprint robił w M3 E46 to powinno zdać egzamin :)
A co do końcowego tłumika to matryca już jest zrobiona ale... nie obędzie się bez podstawienia auta na montaż takiego tłumika bo między kołem a bakiem jest mało miejsca i nie wiem czy owalny prosty tłumik tam wejdzie

P.S JUTRO JAK SIĘ UDA SKOŃCZĘ SWÓJ TŁUMIK DO M3 E46 - CZEGOŚ TAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO :)
Wagę podam jutro ale nie powinna przekroczyć 14kg
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 22:53 przez Mario, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » pt cze 18, 2010 22:47

No Panowie to kto odda auto na przymiarke ? :)

Awatar użytkownika
Wolvi
Posty: 177
Rejestracja: wt kwie 21, 2009 20:13
Lokalizacja: zach.pomorze
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Wolvi » sob cze 19, 2010 18:38

Mario pisze:P.S JUTRO JAK SIĘ UDA SKOŃCZĘ SWÓJ TŁUMIK DO M3 E46 - CZEGOŚ TAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO :)
Wagę podam jutro ale nie powinna przekroczyć 14kg
Zapewne niektórzy ( wtym i ja) chetnie by usłyszeli jak brzmi,
jak mozesz zabaw sie w Hitchcocka :-P
RED DEVIL

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » sob cze 26, 2010 12:03

Moze zrzucimy sie w kilka osob i kupimy Mariowi taki uklad wydechowy aby mial na wzor ?

http://www.allegro.pl/item1086935224_bm ... remus.html

kosiniak

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: kosiniak » ndz cze 27, 2010 22:50

Mario pisze:P.S JUTRO JAK SIĘ UDA SKOŃCZĘ SWÓJ TŁUMIK DO M3 E46 - CZEGOŚ TAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO :)
Wagę podam jutro ale nie powinna przekroczyć 14kg
no i? masz te foto i wage?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » pn cze 28, 2010 23:17

Już dawno nie robiłem tak posranego tłumika.
Nie wygląda mocno skomplikowanie a 2 tygodnie mi się z nim zeszło

Fotkę wstawię jutro.

Waga 12kg vs seryjny (28-29kg).
Niestety ale nie udało się zrobić tłumika tak jak chciałem czyli cichego (3 tłumiki w jednym) ze względu na brak miejsca ale brzmienie i tak jest doskonałe :)
Ryczy jak Ferrari i to bez ściemy (wkońcu wypełniacze mamy te same :) )
Nie ma osoby która by nie zwróciła uwagi na charakterystyczny dźwięk (a nie decybele)
Jutro postaram sie nagrać filmik.
Tłumik jest w fazie testów jeżeli przejdzie je pozytywnie to zaczynam realizować zamówienia
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » wt cze 29, 2010 22:14

Mario pisze:Tłumik jest w fazie testów jeżeli przejdzie je pozytywnie to zaczynam realizować zamówienia
Bedziesz robil jakies sprawdzenie na hamowni ?

Mario
Posty: 95
Rejestracja: czw gru 07, 2006 16:20
Lokalizacja: Płock

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Mario » wt cze 29, 2010 23:58

Oto fotki tłumika testowego
Obrazek
Obrazek
Pomiary na chamowni to ciężki temat bo nie udało mi się dokonać pomiaru ze względu na wcześniejszą odcinkę ale postaram się takie testy przeprowadzić
Mój czas na 1/4mili to 13,59 ET (Modlin 2003) bez szpery i slicków BMW M3 3.0 NA by MTG.
Wicemistrzostwo Polski 2003 i Mistrzostwo Pucharu PZMot.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » pt lip 09, 2010 21:12

Kilka fotek Custommade exhaust system

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Venom » wt lip 27, 2010 11:09

Panowie, widze ze temat troche ucichl, wiec postanowilem sie za to zabrac samemu.
Zakupilem uzywany tlumik Eisenmanna aby miec wzor, poza tym jestem juz wstepnie dogadany z dobrym spawaczem, ktory jest chetny na tego typu prace. Prace na pewno pochlona troche kasy i beda rozlozone w czasie. Mozliwe nawet ze nie uda sie zrealizowac wszystkich punktow, ktore wypisalem ponizej, ale nie zapeszajmy bo plany sa szerokie :).

Planowo mam zamiar skonstruowac wydech ze stali nierdzewnej w kilku wariantach, w planach mam wykonanie pomiarow na hamowni podwoziowej w nastepujacych konfiguracjach:
1. totalna seria od poczetku do konca.
2. seria z tlumikiem koncowym eisenmann race 2x83mm.
3. seria z tlumikiem koncowym mojej konstrukcji, ktory bedzie praktycznie wierna kopia wspomnianego wyzej.
4. seryjne katy + reszta mojej konstrukcji (srodkowy i koncowy tlumik).
5. wersja decat + reszta mojej konstrukcji (srodkowy i koncowy tlumik).
6. wersja racing cat + reszta mojej konstrukcji (srodkowy i koncowy tlumik).


Juz bedzie cos jak uda sie zrealizowac punkty od 1-3.
Oczywiscie zrobie pelna dokumentacje wynikow prac oraz rysunki ukladow wydechowych tak aby dalo sie je pozniej latwo zrobic. Mysle ze lepiej sie tego zrobic nie da...

Co Wy na to ?

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: Eisemann &Supersprint & MG Motorsport

Post autor: Tomcio » wt lip 27, 2010 12:41

Venom konkretnie i profesjonalnie!

Ja teraz przerabiam podobny temat z tym że do M3 e46 i tylko do punktu 3.
Na razie wyniki z hamowni tłumika na puszce oraz przelotowego są gorsze od serii...
Prace trwają, w czwartek jadę po kolejną wersję, zobaczymy co wypluje.
Życzę powodzenia, ale na samym końcowym nie licz na lepsze wyniki.
Pozdro.

ODPOWIEDZ